Monday, January 19, 2009

Lembaran Baru Bersama eBay

Posted by SuduKarat

Salam,

Baca tajuk tu suspen je... apa jadi ngan aBay akaun aku sebelum ni? Alhamdulillah masih lagi selamat tidak disuspend.. doakan agar ianya kekal begitu. Nak cerita pasal kene suspend akaun ni.. member aku tadi tghari call beritahu yang akaun dia kene suspend kerana dia jual barang yang 'Violation Trademark" apa dia jual ye? T-Shirt Harley Davidson.. dia peram item tu dah 2 minggu dalam store dia. Maka aku dengan sepantas cheetah 'End Auction' untuk item yang sama. Silap2 aku nye akaun lak kene suspend...

2 hari lepas aku ada beritahu aku buka lagi 1 akaun backup eBay ni atas profile berbeza.. beza untuk kali ni aku buka store juga. Malam ni berjaya listing lebih kurang 120 item.

Kenapa perlu ada store? Listing fee utk store hanya US $0.03 setiap item manakala US $0.18 - $ 0.55 (tahap aku la) bagi Auction. Kalau item lebih mahal maka lebih la dia punye fee.. so aku sekarang maintain 2 akaun. Agak sukar kerana kene bergerak underground (bawah radar eBay) takut dorg detect lak aku de 2 akaun dengan 1 IP Address... caranya biarlah rahsia ye.. ahahhaha

Ok skang dah kul 1.43 pagi.. ku nak tido dulu. Salam semua...

Posts Relacionados:

Comente!!


By Dicas Blogger e C�digos Blog